صفحه اصلی       نت شارپ       تبلیغات      

آنچه در باره سیر نمی‌دانستید - نت شارپ


سلامت نیوز:از زمان های گذشته، عقیده بر این بود که سیر، خواص درمانی زیادی دارد و دارویی موثر برای کاهش فشار خون است، اما متخصصان طب ایرانی در باره برخی ویژگی های درمانی سیر، نظراتی داده اند که شاید تا به حال، آن را نشنیده باشید.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: سیر تند با تحریک سیستم سمپاتیک، منجر به افزایش فشارخون می شود. هرچه سیر تندتر باشد، این عارضه شدیدتر خواهد شد.

کسانی که با خوردن سیر، دچار ضربان تند قلب همراه با لرزش یا بی قراری و خشم و دلهره می شوند، به احتمال زیاد فشار خونشان افزایش یافته است.

اغلب خوردنی های نفاخ، سبب افزایش فشار خون می شوند و سیر به علت ایجاد نفخ اگر همراه ماست خورده شود، می تواند بر خطرات افزایش فشار خون اضافه کند. این خطر، افراد چاق را بیشتر تهدید می کند.

مصرف سیر، سبب کنترل پرفشاری خون نمی شود و مبتلایان باید به طور مرتب و مستمر از داروهای شیمیایی استفاده کنند.

در مقالات و گزارش های مختلف آمده است، سیر و فرآورده های دارویی آن در کسانی که داروهای ضد پلاکت مانند آسپرین یا داروهای حل کننده لخته و ضد انعقاد خون مانند وارفارین، هپارین و ... استفاده می کنند، می تواند خطر خونریزی را در قسمت های مختلف بدن افزایش دهد.

مطالعات نشان داده است، مصرف مکمل ها یا همان قرص سیر در مقایسه با خود سیر قوی تر عمل می کند، به این دلیل که مقدار قابل توجهی از آلیسین (ماده موثره سیر) هنگام جویدن یا پختن از سیر خارج می شود.

سیر صفرای بسیار تند ایجاد می کند و در متون طب ایرانی در درجه سوم گرم و خشک قرار دارد. یعنی گرمی خیلی زیادی دارد، به طوری که گرمی درجه چهار منجر به سمی شدن محصول می شود.

سیر به دلیل طبع گرمی که دارد، برای تقویت قدرت جنسی سردمزاجان مناسب است، اما در گرم مزاجان اثر معکوس دارد و باعث ضعف قدرت و افت میل جنسی می شود و مصرف زیاد آن در مناطق گرمسیر بخصوص توسط افراد عصبی مزاج باید محدود شود.

سیر در مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک یا نیمه خشک همچون همدان یا تهران بوی تندتری دارد، اما سیر نواحی شمال کشور که رطوبت هوا بیشتر است تندی کمتری دارد. هر چه سیر بودار تر باشد پرخاصیت تر است.

سیر کوهی (موسیر) در مقایسه با سیر تازه پلویی یا باغی اثرات قوی تر و بوی کمتر و فواید بیشتر دارد.

سیر به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی، ضدعفونی کننده (میکروب زدا) و افزایش دهنده ایمنی بدن است.

نتایج پژوهشی نشان می دهد، سیر می تواند از غلظت خون پیشگیری کند و خنثی کننده نیترات موجود در برخی موادغذایی بخصوص سوسیس و کالباس است.

مصرف روزانه سیر در بهبود علائم سرماخوردگی موثر است.

برای کاهش بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر جویدن نعنا، ریحان، میخک، چای خشک و قهوه توصیه شده، هر چند ترکیبات بدبوی سیر پس از هضم وارد خون و سیستم تنفسی و در نهایت، نامطبوع شدن تنفس و پوست می شود.

وقتی سیر جوانه می زند، از ارزش تغذیه ای آن کاسته می شود، ضمن این که در جوانه سیر مواد سمی تولید می شود که برای سلامت مضر است. از سیر جوانه زده استفاده نکنید یا قسمت جوانه زده را جدا و مابقی را استفاده کنید.

در برخی منابع نقل شده است که سیرهای سبک و سفیدرنگ چینی را با مواد شیمیایی اسپری و رنگ می کنند تا از این طریق، از جوانه زدن آنها جلوگیری شود.

!
تلگرام ما

می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

@

جدیدترین هابستن

مشاهده تمام اخبارمشاهده تمام اخبار ←

اخبار اتفاقی بستن

مشاهده تمام اخبارمشاهده تمام اخبار←